מינהל קהילתי אשכולות

בחירות למינהלים הקהילתיים - איך זה עובד?

בראש כל מינהל קהילתי עומדת הנהלה שמובילה את הארגון, מגבשת את החזון השכונתי, עוזרת ליישמו ואחראית לערב את התושבים בתהליכי קבלת ההחלטות.

ההנהלה מורכבת מחמישה עשר חברים, מתוכם:

תשעת נבחרי הציבור התושבים, שתפקידם חיוני ביותר בהובלת המינהל , נבחרים על ידי תושבי השכונה בבחירות דמוקרטיות שנערכות אחת לחמש שנים, כאשר הבחירות הקרובות ייערכו ב-22.12.20. זוהי ההזדמנות הטובה ביותר עבור תושבי העיר לגלות מעורבות ישירה בקהילה, ולעזור להחליט איך ייראו החיים בשכונה בשנים הקרובות.

גורמים עירוניים מרכזים את מהלך הבחירות הרחב שמתנהל בכל המינהלים הקהילתיים בעיר, כאשר הובלת תהליך הבחירות בכל שכונה נעשית על ידי ועדה מקומית בלתי תלויה.

כל מינהל קהילתי יחולק לאזורי בחירה (עד תשעה אזורים), בהתאם להחלטת הועדה המקומית. כל תושב יוכל להתמודד ולהצביע רק באזור הבחירה בו הוא גר.

המינהל הקהילתי אשכולות מחולק ל-8 אזורי בחירה על פי החלטת ועדת הבחירות המקומית. 

  • סנהדריה המורחבת– נציג אחד
  • סנהדריה -פאגי– נציג אחד
  • שמואל הנביא– 2 נציגים
  • רמת אשכול– נציג אחד
  • מעלות דפנה– נציג אחד
  • ארזי הבירה– נציג אחד
  • בית ישראל– נציג אחד
  • החומה השלישית– נציג אחד

כדי לדעת לאיזה אזור בחירה אתם משתייכים – תוכלו להזין את כתובת מגוריכם במפה החיה שלנו, ולקבל מיידית את התשובה.

המועמדים

ארזי הבירה
בית ישראל
החומה השלישית
מעלות דפנה
סנהדריה מורחבת
רמת אשכול
שמואל הנביא
סנהדריה-פאגי

מיקומי הקלפיות

אולם ביה"ס בית מרגלית

קרל נטר 40

08:00-22:00

נגיש

בית הכנסת משכן אסתר

בית הכנסת משכן אסתר

08:00-22:00

לא נגיש

מינהל קהילתי אשכולות

מגן האלף 3

08:00-22:00

נגיש

המינהל במספרים
תושבים
0

סה"כ התושבים המתגוררים בתחומי המינהל

עולים חדשים
0

מדינת המוצא העיקרית של העולים היא ארצות הברית

משפחות צעירות
% 0

לעומת הממוצע העירוני – 33.57%

תלמידים
0

המהווים 4.2% מכלל התלמידים בעיר ירושלים.

מתגוררים בדירה בבעלותם
% 0

ו-36.57% מתושבי שכונות אלו מתגוררים בשכירות.

על המינהל

אשכולות הוא מינהל קהילתי המשרת מגוון שכונות בצפון העיר: שמואל הנביא, מעלות דפנה, ארזי הבירה, בית ישראל, רמת אשכול, סנהדריה, סנהדריה המורחבת והחומה השלישית. בתחומי המינהל מתגוררים כ-35,063 תושבים.

מינהל קהילתי אשכולות הוקם בשנת 1968, לצורך מתן מענה למגוון השכונות בצפון העיר, ושילוב תושבי השכונות בתהליך קבלת ההחלטות בקהילה. 

פעולות המינהל נחלקות לשתיים: האחת, הפעלה ישירה של תוכניות פעילות במגוון רחב של נושאים, והשניה היא תכלול והתוויה של תהליכים אסטרטגיים בתחומים הקשורים לחיי הקהילה (ביטחון, פנאי, איכות סביבה, תכנון, העשרה וכיו"ב).

תחומי פעילות המינהל רבים ומגוונים, ביניהם:

שכונות המינהל:

שמואל הנביא

היא שכונה שנקראה על שם דמות הנביא המקראי. השכונה הוקמה כשיכון במספר שלבים החל משנת 1963, ויועדה לעולים חדשים, תושבים ותיקים ומשפחות מרובות ילדים שגרו בשכונות ותיקות יותר בעיר.

רמת אשכול

נבנתה בשנת 1968 במסגרת תוכנית "שכונות הבריח" ליצירת חיבור בין ירושלים המערבית לבין הר הצופים, שנותק מהעיר במלחמת העצמאות. השכונה וכביש "שדרות אשכול" הסמוך לה נקראים על-שם לוי אשכול, ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל.

מעלות דפנה

נבנתה החל משנת 1971 גם היא כחלק ממערך שכונות הבריח שנבנו בצפון מזרח העיר מיד לאחר מלחמת ששת הימים. בחלקה הדרומי של השכונה ממוקם מתחם "ארזי הבירה", על שם החברה שבנתה אותה, שבו הוקמו שיכונים לעולים חדשים.

בית ישראל

הוקמה בשנות ה-80 של המאה ה-19 בסמוך לשכונת מאה השערים, עבור עולים שביקשו לגור באזור השכונה בעלויות נמוכות יותר. חלק מבתי השכונה מקורם בימיה הראשונים, חלקם חדשים יותר, וחלקם שופצו במסגרת "שיקום שכונות".

סנהדריה

ממוקמת בסמוך לשכונות רמת אשכול, שמואל הנביא ומעלות דפנה, וליד בית הקברות סנהדריה. בראשית 1926 הונחה אבן הפינה להקמת השכונה, הקרויה על שם 70 חכמי הסנהדרין שקבריהם נמצאים במערת קבורה במתחם גן הסנהדרין שבפאתי השכונה.

סנהדריה המורחבת

הוקמה בשנת 1970 כהרחבה צפונית של שכונת סנהדריה. בצמוד לשכונה הוקם אזור התעשייה הר חוצבים, ובסמוך לה עובר כביש גולדה מאיר.

החומה השלישית

היא שכונה הצמודה לשכונת מוסררה, שבה הרחוב "החומה השלישית" הקרוי כך על שם שרידי החומה השלישית והצפונית שהקיפה את ירושלים בימי הבית השני, ששרידיה נמצאים ברחוב.

ארזי הבירה

בחלקה הדרומי של שכונת מעלות דפנה ממוקמת השכונה "ארזי הבירה", על שם החברה שבנתה אותה. במתחם הוקמו שיכונים לעולים חדשים, בחלקם על קרקע פרטית שהופקעה בשנת 1968.

כיום השכונה משמשת אוכלוסיה מבוגרת של חסידים שונים ועולים אנגלוסקסים.

חזון המינהל הקהילתי ומטרותיו

המינהל הקהילתי אשכולות הינו הלב הפועם של האוכלוסיה על כל גווניה. המינהל הקהילתי פועל מתוך איתנות ארגונית, גדוש בפעילות ועשייה בסביבת עבודה נעימה. מפרה. מלמדת ומתגמלת, תוך שאיפה מתמדת לשיפור איכות החיים של הקהילה ותושביה. התושבים מעורבים, מתנדבים ומגלים אחריות תוך שיתוף פעולה מלא עם צוות המינהל. 

הישגים משמעותיים מעבודה משותפת של התושבים והמינהל

הקמת מעון לתינוקות

בצמוד למינהל הקהילתי הוקם מעון חדיש ומודרני, מאובזר ברמה הגבוהה ביותר לרווחת התושבים שעד היום סבלו מחסר במעון קרוב לביתם.

מרכז גיל רך

הכולל מרכז התפתחות הילד שפועל עם אנשי מקצוע בכירים ומנוסים. ותוכניות לכל הגנים והמעונות בשכונות בשיתוף פעולה צמוד עם כל הגורמים העירוניים שמטפלים בגיל זה.

שדרוג "גן הסנהדרין"

גן הסנהדרין היה שטח ציבורי שומם ומוזנח, ולאחר השקעה רבה הפך הגן הענק לפארק ירוק עם צמחיה עשירה, מסלולי אופניים, מתקנים לילדים, פינות הצללה עם מקומות ישיבה ושבילי ריצה והליכה.

גיל שלישי

מרכז יום חברתי פועל 4 ימים בשבוע. משתתפים בו כ200 חברים וחברות מכל רחבי השכונות. המרכז נותן מענה לימודי, חברתי ותרבותי יחד עם תוכניות גיל שלישי לכלל הקשישים בשכונות.

סיוע בזמן הקורונה

בזמן השיא של משבר הקורונה פעלו במינהל הקהילתי מתנדבים רבים וסייעו לתושבי השכונות בקניות, רכישת תרופות, חלוקת סלי מזון, חלוקת ערכות לחג הפסח וכן חלוקת אלפי ערכות להפגת הבדידות.

תרבות פנאי

במינהל נערכים שיעורים, חוגים, פעילויות והפניניגים לכל שכבות הגיל והאוכלוסיה. מגיל המעון ועד 120 סביב השעון ובכל ימות השנה.

שדרוג גנים ציבוריים

שדרוג של שטחים ציבוריים  שלאחר השקעה רבה הופכים הגנים לפארקים ירוקים עם צמחיה עשירה, מסלולי אופניים, מתקנים לילדים, פינות הצללה עם מקומות ישיבה ושבילי ריצה והליכה.

ועדות הבחירות

על הליך הבחירות במינהלים הקהילתיים מפקחות וועדות המורכבות מנציגי ציבור ועירייה, שתפקידן לקבל החלטות שונות הנוגעות לבחירות, ולהוות ועדות ערר במקרים של אי הסכמה מצד התושבים. לכל מינהל קהילתי קיימת ועדה מקומית המפקחת על הבחירות בו, לצד ועדת הבחירות המרכזית האחראית לכלל הליך הבחירות בעיר.

ועדות הבחירות
המקומיות
ועדת הבחירות
המרכזית