מינהל קהילתי גוננים

בחירות למינהלים הקהילתיים - איך זה עובד?

בראש כל מינהל קהילתי עומדת הנהלה שמובילה את הארגון, מגבשת את החזון השכונתי, עוזרת ליישמו ואחראית לערב את התושבים בתהליכי קבלת ההחלטות.

ההנהלה מורכבת מחמישה עשר חברים, מתוכם:

תשעת נבחרי הציבור התושבים, שתפקידם חיוני ביותר בהובלת המינהל , נבחרים על ידי תושבי השכונה בבחירות דמוקרטיות שנערכות אחת לחמש שנים, כאשר הבחירות הקרובות ייערכו ב-22.12.20. זוהי ההזדמנות הטובה ביותר עבור תושבי העיר לגלות מעורבות ישירה בקהילה, ולעזור להחליט איך ייראו החיים בשכונה בשנים הקרובות.

גורמים עירוניים מרכזים את מהלך הבחירות הרחב שמתנהל בכל המינהלים הקהילתיים בעיר, כאשר הובלת תהליך הבחירות בכל שכונה נעשית על ידי ועדה מקומית בלתי תלויה.

כל מינהל קהילתי יחולק לאזורי בחירה (עד תשעה אזורים), בהתאם להחלטת הועדה המקומית. כל תושב יוכל להתמודד ולהצביע רק באזור הבחירה בו הוא גר.

המינהל הקהילתי גוננים מחולק ל-5 אזורי בחירה, בכל אזור בחירה מספר שונה של נציגים על פי החלטת ועדת הבחירות המקומית.

  • גוננים מערב– 2 נציגים
  • גוננים מזרח– 2 נציגים
  • רסקו-2 נציגים
  • קטמונים– 2 נציגים
  • פת-1 נציגים

כדי לדעת לאיזה אזור בחירה אתם משתייכים – תוכלו להזין את כתובת מגוריכם במפה החיה שלנו, ולקבל מיידית את התשובה.

המועמדים

גוננים מזרח
גוננים מערב
פת
קטמונים
רסקו

מיקומי הקלפיות

אולפנא אמונה לאמנויות

בן זכאי 33

16:00-22:00

נגיש

בית הופמן

אליעזר הגדול 3

08:00-22:00

נגיש

מרכז צדק

ניקנור 20

08:00-22:00

נגיש

מרכז קנגרו

בר יוחאי 5

דב יוסף 2

08:00-22:00

נגיש

פאני קפלן

מוריס פישר 20

08:00-22:00

לא נגיש

קן השומר הצעיר

אליעזר מרגולין 3

08:00-22:00

נגיש

המינהל במספרים
תושבים
0

סה"כ התושבים המתגוררים בתחומי המינהל

עולים חדשים
0

דינות המוצא העיקריות של העולים היא ארצות הברית ומדינות ברית המועצות לשעבר.

משפחות צעירות
% 0

לעומת הממוצע העירוני – 33.57%

תלמידים
0

המהווים 1.9% מכלל התלמידים בעיר ירושלים.

מתגוררים בדירה בבעלותם
% 0

32.14% מתושבי השכונה מתגוררים בשכירות.

על המינהל

מה מסביב:

השכונה גובלת במזרח בשכונות מקור חיים ותלפיות, במערב בשכונות רמת שרת ומלחה, בדרום בשכונת בית צפאפא, ובצפון בקטמון הישנה ובגבעת הוורדים (רסקו).

רקע על השכונה:

בשנת 1952 החלו להיבנות מדרום לשכונת קטמון שיכונים לעולים החדשים שהגיעו לישראל עם קום המדינה. בשכונה נבנו בתחילה מבנים דו-קומתיים שכללו בין ארבע לשמונה דירות, שהיו בבעלות ציבורית של החברות עמידר ופרזות. הדירות שהוקמו היו קטנות למדי, אך הקרקעות סביבן היו נרחבות יחסית ואפשרו הקמת בוסתנים עם עצי פרי רבים. בשנים מאוחרות יותר נבנו מבני "שיכוני זוגות צעירים" שלהם מספר כניסות ו-3 עד 4 קומות.

בזו אחר זו נבנו השכונות גונן א', ב', ג', ד, ה', ו', ז' (פת), ח' ו-ט', שנקראו כך לפי סדר הקמתן.

לאחר 1967, חלה תנופה בנייה ופיתוח באזור דרום העיר, ואיתה גם התעוררות בקטמונים, שתושביהן החלו להרחיב את דירותיהם ולשפר את איכות חייהם. החל משנות ה-70 רבות מדירות השיכון בשכונה שהיו בבעלות ציבורית נמכרו לתושביהן. במסגרת פרויקט "שיקום שכונות" בסוף השנות ה-70', הושקע בשיפור המבנים בקטמון ח' ו-ט', ודירות קטנות חוברו או הורחבו על מנת ליצור שטחי מגורים גדולים יותר. 

במהלך השנים 2008-2000 נאבקו תושבי קטמון ח'-וט' יחד עם ארגוני סביבה וארגונים חברתיים למען שימור עמק הצבאים הנמצא בסמיכות לשכונה, ועל פי תוכנית שהכינו התושבים, הוקם בעמק פארק טבע עירוני. בעקבות מאבק התושבים למניעת סלילת כביש על תוואי הרכבת, הוקם "פארק המסילה" המשמש כיום את תושבי העיר והשכונה.

בשכונה מצויים מוסדות ציבור רבים: בתי ספר, תנועות נוער, טיפת חלב, ספרייה ציבורית, המרכז למוזיקה ולמחול גוננים, המרכז לאמנות חזותית ע"ש ג'ינוגלי, "בית הופמן" ובית האבות "עידן הזהב". בקטמון א' פועל ״מועדון אגרוף ירושלים״ שנוסד על ידי האחים גרשון ואלי לוקסמבורג, ובקטמון ט' פועל מרכז הטניס ירושלים.

המינהל הקהילתי:

מינהל קהילתי גוננים-קטמונים פועל בשכונות גוננים א-ו,גוננים ח-ט, פת ושכונת רסקו, מגוון שכונות אשר יוצרות יחד פסיפס אנושי של חדש וישן, מגוון קהילתי פלורליסטי במרחב העירוני שבין צומת אורנים לצומת פת ובין צומת ניות לרחוב הפלמ"ח.

הנהלת המינהל מורכבת מנציגי התושבים בהתאמה לגודל השכונה:

פעולות המינהל נחלקות לשתיים: האחת, הפעלה ישירה של תוכניות פעילות במגוון רחב של נושאים, והשניה, תכלול והתוויה של תהליכים אסטרטגיים בתחומים הקשורים לחיי הקהילה (ביטחון, פנאי, איכות סביבה, תכנון, העשרה וכיו"ב). אנשי המקצוע במינהל פועלים יחד עם תושבים לקידום הנושאים הבאים:

במינהל פעילים תושבים רבים  שמקיימים פעילויות עניפות לטובת רווחת כלל התושבים, וניתן להשפיע ולפעול במספר פורומים הקיימים במינהל:

פורום אורבני העוסק בנושאים פיזיים

רכזת הפורום היא האדריכלית רחלי חביב

planner.gonenim@gmail.com

פורום פיתוח יוזמות קהילתיות

רכז הפורום הוא עומר גילה, העובד הקהילתי

Ok.gonenim@gmail.com

פורום תכנון והפעלה של שירותי תרבות ופנאי

רכזת פורום היא רכזת התרבות זיוה תל צור

ztelzur@gmail.com

פורום אזרחים ותיקים

רכזת הפורום שרה אקו

saecho7@gmail.com

פורום נוער

רכזת התחום  דקלה עדן

diklaeden@gmail.com

הישגים משמעותיים מעבודה משותפת של התושבים והמינהל

ועדות הבחירות

על הליך הבחירות במינהלים הקהילתיים מפקחות וועדות המורכבות מנציגי ציבור ועירייה, שתפקידן לקבל החלטות שונות הנוגעות לבחירות, ולהוות ועדות ערר במקרים של אי הסכמה מצד התושבים. לכל מינהל קהילתי קיימת ועדה מקומית המפקחת על הבחירות בו, לצד ועדת הבחירות המרכזית האחראית לכלל הליך הבחירות בעיר.

ועדות הבחירות
המקומיות
ועדת הבחירות
המרכזית