מינהל קהילתי חומת שמואל

בחירות למינהלים הקהילתיים - איך זה עובד?

בראש כל מינהל קהילתי עומדת הנהלה שמובילה את הארגון, מגבשת את החזון השכונתי, עוזרת ליישמו ואחראית לערב את התושבים בתהליכי קבלת ההחלטות.

ההנהלה מורכבת מחמישה עשר חברים, מתוכם:

תשעת נבחרי הציבור התושבים, שתפקידם חיוני ביותר בהובלת המינהל , נבחרים על ידי תושבי השכונה בבחירות דמוקרטיות שנערכות אחת לחמש שנים, כאשר הבחירות הקרובות ייערכו ב-22.12.20

גורמים עירוניים מרכזים את מהלך הבחירות הרחב שמתנהל בכל המינהלים הקהילתיים בעיר, כאשר הובלת תהליך הבחירות בכל שכונה נעשית על ידי ועדה מקומית בלתי תלויה.

כל מינהל קהילתי יחולק לאזורי בחירה (עד תשעה אזורים), בהתאם להחלטת הועדה המקומית, כאשר כל תושב יוכל להתמודד ולהצביע רק באזור הבחירה בו הוא גר.

המנהל הקהילתי חומת שמואל יחולק ל-3 אזורי חלוקה:

  • שלב א– 4 נציגים
  • שלב ב– 4 נציגים
  • שלב ג– 1 נציג

כדי לדעת לאיזה אזור בחירה אתם משתייכים – תוכלו להזין את כתובת מגוריכם במפה החיה שלנו, ולקבל מיידית את התשובה

המועמדים

שלב א'
שלב ב'
שלב ג'

מיקומי הקלפיות

התיכון החדש

פינת הבבא סאלי 17-19 מול גן המשחקים בכניסה לרחוב זיסמן

שמחת כהן 30

08:00-22:00

נגיש

חומת שמואל ניידת

רחבת סופר פארם

אסתר רזיאל נאור 6

08:00-22:00

נגיש

מבנה נוער

כיכר כניסה לשכונה משמאל

שמואל מאיר

08:00-22:00

נגיש

מינהל קהילתי חומת שמואל

אביגור 7

08:00-22:00

נגיש

המינהל במספרים
תושבים
0

סה"כ התושבים המתגוררים בתחומי המינהל

עולים חדשים
0

מדינת המוצא העיקרית של העולים היא צרפת

משפחות צעירות
% 0

לעומת הממוצע העירוני – 33.57%

תלמידים
0

המהווים 3.5% מכלל התלמידים בעיר ירושלים

מתגוררים בדירה בבעלותם
% 0

24.4% מתושבי השכונה מתגוררים

על המינהל

מה מסביב:

מצפון לשכונה שוכנים הכפרים אום טובא וצור באהר ואדמות קיבוץ רמת רחל, ומצפון-מזרח לשכונה נמצא מתחם גבעת הארבעה. מדרום וממזרח לשכונה הוקם עוטף ירושלים, וכך מהווה השכונה את הגבול הדרום-מזרחי של העיר. בשל גובהה, צופה השכונה על מדבר יהודה וההרודיון.

רקע על השכונה:

בשנות ה-40 של המאה ה-20 קנתה קבוצת יהודים 130 דונם במקום, הנקרא בערבית ג'בל אבו גנים (جبل أبو غنيم), ולאחר הרכישה ייערה קק"ל את ההר. במהלך מלחמת העצמאות כבשו את ההר כוחות החלוץ של לוחמי "האחים המוסלמים" שהגיעו ממצרים ונעו לכיוון ירושלים, ובסוף 1948 הועבר המקום לידי הלגיון הירדני שהחזיק בו עד 1967. 

במהלך תקופה זו, מנעו הירדנים את כריתת היער שנשתל על ידי קק"ל, ולאחר מלחמת ששת הימים המשיך קק"ל בעיבוי היער. כבר בשנות ה-80 נעשה ניסיון ראשון ליישב את ההר, אך זה נכשל בשל התנגדות ארגונים סביבתיים שביקשו לשמר את היער כחגורה ירוקה של ירושלים. 

לבסוף החלה בניית השכונה ב-1997, שנקראה על שמו של שמואל מאיר שפעל להקמתה ונהרג בתאונת דרכים שנה קודם לכן.

בשכונה שמונה בתי ספר יסודיים, ובשנת 2019 הוקמה חטיבת ביניים ממלכתית. בשכונה פועלות תנועות הנוער בני עקיבא, עזרא ואריאל והצופים. 

חומת שמואל היא שכונה חדשה יחסית בעיר, ולכן ישנן הזדמנויות רבות לפיתוח, השפעה ושינוי בנושאים מהותיים. הנושאים העומדים על הפרק בימים אלו הם הרחבה לשכונה, הקמת בתי ספר נוספים, הקמת פארק גדול ומבנה חדש למינהל קהילתי.

המינהל הקהילתי:

מינהל קהילתי הר חומה הוקם בשנת 2003, ופועל מאז בתחומים רבים. פעולות המינהל נחלקות לשתיים – האחת, הפעלה ישירה של תוכניות פעילות במגוון רחב של נושאים, והשניה, תכלול והתוויה של תהליכים אסטרטגיים במגוון התחומים הקשורים לחיי הקהילה הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית.  

פורומים

המינהל מקיים פורומים וועדות יחד עם תושבים פעילים בתחומי תרבות, קליטה, נוער, חינוך, חירום וביטחון, צמי"ד, ערבות הדדית ותכנון אורבני. כמו כן, המינהל מקיים פורום מקצועי בתחום החינוך בו נמצאים כל מנהלי בתי הספר בשכונה וכן גורמי מקצוע נוספים כמו לשכת הרווחה, השירות הפסיכולוגי ועוד.

ליווי מעורבות תושבים

בשנים האחרונות קיימה המחלקה הקהילתית במינהל קורסים להכשרת פעילים שהעניקו ידע על אקטיביזם בזירה השכונתית והעירונית, זיהוי צורך שכונתי ופיתוח מענה חברתי מתאים תוך למידת מפת השכונה וצרכי התושבים. התושבים שהשתתפו בקורס הפעילו יוזמות חברתיות וקהילתיות בשכונה בליווי המינהל הקהילתי. בנוסף, המחלקה הקהילתית נותנת מענה לקבוצות השונות בשכונה על ידי יצירת התארגנות קהילתית וליווי תהליכים פנימיים, כמו ליווי פורום צמי"ד או הובלת תהליכים עם הגבאים לקידום הקהילות ולבניית בתי הכנסת בשכונה.

משפחה

בתחום המשפחות המינהל מקיים מעגל אמהות אחרי לידה, אשר משתתפות בו נשים ממגוון קהילות המנהלות את מערך הסיוע בקהילתן – בישול ארוחות ועזרה בטיפול בילדים לנשים לאחר הלידה. 

שיתופי פעולה

המינהל מקיים שיתוף פעולה הדוק עם הגורמים השונים בשכונה על מנת לקדם את השכונה בהיבטים שונים בצורה המיטבית ביותר. דוגמה לכך היא סיירת ההורים, יוזמה של תושבים בשיתוף האיגוד הירושלמי למלחמה בסמים ותכנית עיר ללא אלימות, שמטרתה לצמצם התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער מהשכונה. סיירת ההורים פועלת בשכונה בימי חמישי ושישי בערב.

הישגים משמעותיים מעבודה משותפת של התושבים והמינהל

ועדות הבחירות

על הליך הבחירות במינהלים הקהילתיים מפקחות וועדות המורכבות מנציגי ציבור ועירייה, שתפקידן לקבל החלטות שונות הנוגעות לבחירות, ולהוות ועדות ערר במקרים של אי הסכמה מצד התושבים. לכל מינהל קהילתי קיימת ועדה מקומית המפקחת על הבחירות בו, לצד ועדת הבחירות המרכזית האחראית לכלל הליך הבחירות בעיר.

ועדות הבחירות
המקומיות
ועדת הבחירות
המרכזית