מינהל קהילתי פסגת זאב

פורסמו רשימות המועמדים!

באפשרותכם לצפות ברשימת המועמדים למנהל קהילתי זה בלחיצה על הכפתור
או על ידי גלילה לתחתית הדף. לחצו על מועמד/ת כדי לקבלת מידע נוסף לגביהם/ן

בחירות למינהלים הקהילתיים - איך זה עובד?

בראש כל מינהל קהילתי עומדת הנהלה שמובילה את הארגון, מגבשת את החזון השכונתי, עוזרת ליישמו ואחראית לערב את התושבים בתהליכי קבלת ההחלטות.

ההנהלה מורכבת מחמישה עשר חברים, מתוכם:

תשעת נבחרי הציבור התושבים, שתפקידם חיוני ביותר בהובלת המינהל , נבחרים על ידי תושבי השכונה בבחירות דמוקרטיות שנערכות אחת לחמש שנים, כאשר הבחירות הקרובות ייערכו ב-22.12.2020. זוהי ההזדמנות הטובה ביותר עבור תושבי העיר לגלות מעורבות ישירה בקהילה, ולעזור להחליט איך ייראו החיים בשכונה בשנים הקרובות.

גורמים עירוניים מרכזים את מהלך הבחירות הרחב שמתנהל בכל המינהלים הקהילתיים בעיר, כאשר הובלת תהליך הבחירות בכל שכונה נעשית על ידי ועדה מקומית בלתי תלויה.

כל מינהל קהילתי יחולק לאזורי בחירה (עד תשעה אזורים), בהתאם להחלטת הועדה המקומית. 

כל תושב יוכל להתמודד ולהצביע רק באזור הבחירה בו הוא גר.

המינהל הקהילתי פסגת זאב מחולק ל-4 אזורי בחירה, בכל אזור בחירה מספר שונה של נציגים על פי החלטת ועדת הבחירות המקומית.

  • מזרח-דרום: 4 נציגים
  • מרכז: 3 נציגים
  • צפון: 1
  • מערב: 1

כדי לדעת לאיזה אזור בחירה אתם משתייכים – תוכלו להזין את כתובת מגוריכם במפה החיה שלנו, ולקבל מיידית את התשובה.

המועמדים

מזרח - דרום
מערב
מרכז
צפון

מיקומי הקלפיות

השירות הפסיכולוגי (שפח)

שמואל טמיר 7

08:00-22:00

נגיש

מעון ילדים חדש

רחמילביץ 111

08:00-22:00

נגיש

פסגת זאב מזרח ודרום

יצחק טוניק 23

08:00-22:00

לא נגיש

פסגת זאב מערב

משה דייין 135

08:00-22:00

נגיש

פסגת זאב מרכז

השישה עשר 34

08:00-22:00

נגיש

קניון הפסגה

שדרות משה דיין 106

10:00-18:00

נגיש

קניון הפסגה - ניידת

שדרות משה דיין 106

08:00-22:00

נגיש

שמחה הולצברג 32

שמחה הולצברג 32

08:00-22:00

נגיש

המינהל במספרים
תושבים
0

סה"כ התושבים המתגוררים בתחומי המינהל

עולים חדשים
0

מרבית העולים מוצאם במדינות ברית המועצות לשעבר

משפחות צעירות
% 0

לעומת הממוצע העירוני – 33.57%

תלמידים
0

3.9% מכלל התלמידים בעיר

מתגוררים בדירה בבעלותם
% 0

-25.33% מהתושבים בשכונה מתגוררים בשכירות.

על המינהל

מה מסביב:

סמוך לפסגת זאב נמצאות שכונת נווה יעקב, בית חנינא, שועפט והגבעה הצרפתית. השכונה ממוקמת סמוך לכביש 1, ובקצהו של מדבר יהודה. תחילתה של מסילת הרכבת הקלה בירושלים הפעילה כיום נמצאת בשכונה.

רקע על השכונה:

פסגת זאב הוקמה על שטחים שסופחו למדינת ישראל לאחר 1967. ועדת השרים לענייני ירושלים קיבלה את החלטה הרשמית על הקמת השכונה ב-3 בדצמבר 1980, וראשוני הבתים אוכלסו ב-1985, במה שלימים כונה שכונת פסגת זאב מרכז. עם השנים, נבנו ארבעת תתי השכונות הנוספות, כאשר "פסגת זאב מזרח" היא הגדולה מכולן, עם כ-6,500 יחידות דיור.

פסגת זאב היא שכונה בעלת צביון ערכי, מה שמתבטא בקבוצות הפעילים השונות, עזרה הדדית, יזמות קהילתית ועוד. אחוז הגיוס בשכונה גבוה מאוד ועומד על כ-90%. השכונה מגוונת באוכלוסייתה – חילונים, דתיים עולים חדשים וותיקים המקיימים ביניהם יחסי כבוד וסובלנות.

בשכונה פועלים כיום מוסדות רבים: 57 גני ילדים, 10 בתי-ספר יסודיים, 3 תיכונים ומוסד חדשנות פדגוגית ייחודי "איפכא", שמושך אליו מבקרים מכל הארץ ומהעולם ומשרת את התלמידים והמורים בפסגת זאב; תנועות נוער משלל מגזרים; מעל 40 בתי כנסת לפי מנהגי כל העדות, ומספר ישיבות ומקוואות; קופות חולים ותחנת מגן דוד אדום; קניון גדול, פארקים רבים, היכל תרבות עירוני, ספרייה, היכל ספורט ואתר הטבע נחל זמרי. 

המינהל הקהילתי:

מינהל קהילתי פסגת זאב הוא ארגון חברתי קהילתי המאפשר לתושבי השכונה לקחת חלק פעיל בתהליך קבלת ההחלטות וקביעת המדיניות בנושאים שונים בקהילה. 

פעולות המינהל נחלקות לשתיים. האחת, הפעלה ישירה של תוכניות פעילות במגוון רחב של נושאים. השניה, תכלול והתוויה של תהליכים אסטרטגיים בתחומים הקשורים לחיי הקהילה (ביטחון, פנאי, איכות סביבה, תכנון, העשרה וכיו"ב).

במינהל הקהילתי פועלים ועדות, קבוצות ופורומים שונים:

חזון המינהל הקהילתי ומטרותיו

המינהל הקהילתי פסגת זאב הוא מרכז המשמש כלב הפועם של השכונה; ארגון הפועל לעיצוב קהילה פעילה, מתנדבת ויוזמת, לפיתוח תכניות ושירותים בתחומי הפנאי, התרבות והספורט ולקידום סביבה איכותית וירוקה.

ייעוד

להיות ארגון קהילתי, חברתי, יצירתי, חדשני ויזמי המקדם קהילות אוטונומיות שבהן אנשים, מתנדבים, פועלים, יוזמים, משפיעים ואחראים על איכות חייהם, כל זאת באמצעות תכניות קהילתיות ומגוון שירותים בתחומי הפנאי, התרבות והספורט ברמה הגבוהה ביותר תוך שמירה על תשתיות ארגוניות חזקות ואיתנות כלכלית.

מטרות:

הישגים משמעותיים מעבודה משותפת של התושבים והמינהל

ועדות הבחירות

על הליך הבחירות במינהלים הקהילתיים מפקחות וועדות המורכבות מנציגי ציבור ועירייה, שתפקידן לקבל החלטות שונות הנוגעות לבחירות, ולהוות ועדות ערר במקרים של אי הסכמה מצד התושבים. לכל מינהל קהילתי קיימת ועדה מקומית המפקחת על הבחירות בו, לצד ועדת הבחירות המרכזית האחראית לכלל הליך הבחירות בעיר.

ועדות הבחירות
המקומיות
ועדת הבחירות
המרכזית

המועמדים