זינה הורוביץ

תלפיות מזרח

אזור בחירה 5
אודות המועמד/ת:
רואה עצמי כלוחמת זכויות קשישים דוברי רוסית + ווטרנים בשכונת ארמון הנציב וארנונה הצעירה.
אני יושבת ראש ארגון הווטרנים בשכונת ארמון הנציב, ירושלים. גרה בהוסטל של עמיגור ביחידת דיור נפרדת, כמו עוד כ-300 דיירים קשישים דוברי שפות שונות, בעיקר רוסית. שנים רבות אני יוזמת בהתנדבות פעילות למען הווטרנים בשכונה, הן אלה המתגוררים ביתיהם הרגילים והן עבור דיירי הדיפלומט וההוסטל. רוב המשתתפים הם דוברי רוסית, אך חלק מפעילויות בנויות באופן המאפשר להצטרף גם לקהל הרחב. כמו כן אני מקיימת שיתופי פעולה פורים הן עם המנהלים הקהילתיים של ארמון הנציב וארנונה הצעירה והן עם העירייה, למען הקשישים.
אני סבתא ל-3 נכדים וב-17.8.2021 אהיה בת 75,עליתי לארץ בשנת 2005 מאוקראינה, גרושה. בתי, ג'ני, עלתה לפניי, בשנת 1994. אני מורה לספרות והשפה הרוסית במקצועה (כ-30 שנות וותק), עבדתי 13 שנים בסוכנות היהודית באוקראינה (בעיר ויניצה).
קיבלתי אותות ציון לשבח כמצטיינת בתחום החינוך ממשרד החינוך של אוקראינה וכן מדליית על שם אנטון מקרנקו, סופר ואיש חינוך אוקראיני דגול.
יחד עם שגרירות ישראל באוקראינה, ארגנתי טקס הענקת מדליות לחסידי אומות העולם. כמו כן בשיתוף פעולה עם שגרירות ישראל חיפשתי בהתנדבות ילדים יהודיים בבתי יתומים אוקראיניים אותם הצליחו לעלות לארץ ולתת להם סיכוי לחיים טובים יותר. כרגע בארץ נמצאים כ-25 ילדים, רובם כבר מגדלים משפחות ואני ממשיכה לשמור איתם על הקשר.
בארץ עבדתי כמה שנים כמטפלת בקשישים ובמקביל התנדבתי בפעילות ענפה למען הווטרנים והקשישים דוברי רוסית. בשכונת ארמון הנציב אני חיה מתחילת העלייה לארץ.
בתקופות הקורונה ערכתי רשימות אינסופיות של נזקקים לדברים שונים: ניצולי השואה ונפגעי מלחמת העולם השנייה, קשישים נזקקים, משפחות חד הוריות ובעלי נכויות, חיפשתי מתנדבים לחלוקת הציוד; חיפשתי,שוחחתי וערכתי רשימות של המשתתפים בחוגים השונים (ספורט, אנגלית, ציור, סיורים, דיגיטליה ועו'ד), מצאתי מתנדבים שעברו בין דיירי ההוסטל המעוניינים והתקינו להם ולימדו אותם להשתמש בזום.
אני ממשיכה לשתף פעולה בהתנדבות עם המנהל הקהילתי והן ועם גורמי העירייה.
רבים אמרו לי שאני השראה והכתובת למידע על הצרכים של תושבים רבים בשכונה, דוברי רוסית ולא רק…
למרות גילי לא נחה ולא לרגע במחשבה ובמעשה למען הקשישים ולרווחתם בשכונה.